deneme

deneme

Monday 4 November 2013

Bugun Ilk Defa Gordugum Sirin Market


      Herkese kocamaaan merhaba :)

   Bugun can sikintisindan cikip gezdigim ve bu esnada daha onceden de hep orda olan fakat dikkatimi cekmeyen bir marketten bahsetmek istiyorum :) Iceriye girdiginizde manav sandiginiz, biraz ilerlediginizde kuru yemisciye donusen biraz daha ilerlediginizde bakkal ve akabinde firin olan, sonlara yaklastikca da  salata bar halini alan garip fakat sevimli bir market. Neden bu market hosuma gitti ? Cunku iceride hemen hemen herseyi tadabilirsiniz :)) Evden ac cikan bendeniz, acilisi ananas ve mangoyla yapti :))





    Resimde gordugunuz uzere ananas ve mangolari pekte kucuk sayilmayan siyah plastik kaplara koymuslar ve istediginiz kadar yemenize izin veriyorlar :) Ananas ve mangolardan biraz tirtikladiktan sonra, yoluma devam ettim. Cesit cesit zeytinlerin ve degisik degisik soslarin bulundugu rafa geldigimde biraz beklemek zorunda kaldim. Cunku onumdeki yasli teyze benden daha ac olacakki, tabaktaki yesil zeytinlerin neredeyse tamamini bitirdi. ''Bu kadarida yuhh !!Olmaz ama bizimde hakkimiz var o zeytinlerde tamam mi !! Teyzeeee heey ekmek getirelim sana katik yap, boyle olmazki '' diye icimden soylendikten sonra teyzenin yanina yaklastim ve onu rahatsiz ettim o da dukkandaki diger malzemeleri supurmek icin zeytin rafindan ayrildi :)


   Evet bu resimde yarisini gordugunuz teyze biraz once bahsettigim zeytin canavati teyze :) Neyse bende teyzeden arta kalan zeytinlerden tattiktan sonra, onume kurabiye ve cips reyonu cikti. Cipisde yavrum cipis :)

          Cooook lezzetli cipslerdende tattiktan sonra kuru yemis reyonuna gectim fakat hicbisey tatmadim (!)  Haha kendimi kaybettiiiiiim !! Kajular, findiklar, bademler, fistiklar, benim kucuk enerji bombalarim :)  Aslinda aklimdan ceplerime de doldurmak gelmedi degil  ;) Bunu dusunurken kucukken basimdan gecen bi olay geldi aklima. Benle kardesim arasinda 5 yas var ve kardesim dogdu dogali benim icin kardesimden cok, kizim gibidir. Bilmiyorum her abla ayni duygularimi paylasir benimle ama benim icin durum budur. Uzerine titrerdim (hala da titriyorum) kardesimin, ona zarar vercekler diye odum kopardi. Tabiki kiskanirdim da her ablanin yasadigi hislerdi benimkisi. Neyse lafi uzatmayayim. Ne yersem, nereye gidip ne tadarsam mutlaka kardesime de ayirirdim. Mesela okula giderken ailem bana harclik verirdi. Genelde tum gun ac kalir harcligimi harcamaz, eve gelirken kardesime dondurma cikolata vs gibi hediyeler alirdim. Kardesimde ayniydi. O zamanlar annemde babamda calistigi icin kardesim krese giderdi ve kreste cikan tum yemeklerin yarisini yemez eve, bana getirirdi.
    O zamanlarda muz ve cilek cok pahali meyvelermis, annem anlatirdi. Simdiki gibi her markette bulunmaz, almasi da o kadar ucuz meyveler degilmis. Haftada bir mahallemizden manav gecermis, eski pusku arabasiyla ve muz cilek gibi pahali meyveleri satarmis. Bir gun manav gecerken ben asagiya inmisim ve adama ''amca, amca bi tane muz yiyebilirmiyim?'' diye sormusum. Adamin ekmek kapisi verse bi turlu, kucucuk masum bi cocugu geri cevirmenin mahalle baskisi  (tabi tum teyzeler pencerede) baska bi turlu.  Ar belasina bana bi tane muz vermis.  Ama hicbirseyi kardesimsiz yemeyen ben '' amca bi tanede kardesim icin alabilirmiyim ? '' diye olayi abartmisim :)  Annem hala anlatir ve guler bu hikayeye. Manavin kucuk arsiz kizla savasi :))




      Kuruyemis tezgahinda 90li yillara yolculuk yaptiktan sonra diger tezgahlarida bir bir dolastim ve herseyi bir bir tattim .






    Bu kucuk, fakat herseyden birazcik satan dukkani nasil daha once farkedememisim bilmiyorum. Dukkanin sonuna gelirken salata bar kivamindaki satis bolumu cok ilgimi cekti. Cesit cesit gunluk yapilan salatalardan  bir dahaki gittigimde mutlaka tadicam. Salata dediysem genel olarak meyve ve kuru yemis salatalarindan bahsediyorum, bizim bildigimiz annemin hep yaptigi marullu lahanali salatadan degil :)




    Bu marketi bu kadar begenmemin sebebi kendimi pazara gitmis gibi hissetmemdir. Saticilarin bagirislarini, ''gel abla gel en iyisi bende'' sozleriyle musteri cekmeye calismalarini, portakalcinin  o kucuk, yamuk yilik bicagiyla kaptigi bi portakali kesip, ''bak  abla bak bak cok lezzetli hiiic eksi degil'' dedigini duymus gibi oldum :) Karnim doydu, mutlu oldum. Hemen evimin yolunu tuttum :)

 Herkese bol vitaminli bir hafta diliyorum :))

6 comments :

  1. yok artık :) gez dolaş acıkınca gir buraya ne güzel :))) burda alacağın şeyin tadına zor bakıyorsun ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dogru diyorsun :) Aslinda Hollanda' da da genelde hersey paketli ve alirken tadini bilmeden aliyorsun. Bu dukkan o yuzden cok hosuma gitti, her seyi ye :)

      Delete
  2. Merhabalar haftaya bende ılk olarak Hollanda ya gelecegım bu dükkanı bende çok begendım adres alayım barı :)
    çünkü daha oncekı yurt dısı deneyımlerımızde hah bulduk deyıp aldıgım ay çekırdegının tatlı cıkması ve bıscuvılerın damak tadımıza uymaması nedenıyle çok müsrıflık yaptık

    ReplyDelete
  3. Siz gelin ben size rehberlik yapayim.

    ReplyDelete
  4. Siz gelin ben size rehberlik yapayim.

    ReplyDelete
  5. Merhaba eşim teknoloji fuarına gelicek ve benim isteklerim var ondan uygun bir dükkan ismi verir misiniz..Aldircaklarim kahve padi kahve surubu alman rahmsose bulabilirse..Bu tarz şeyler..

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)