deneme

deneme

Tuesday 26 November 2013

Burnuma Lokma Kokusu mu Geliyor ?



           Hollanda' dan yaptigim canli yayindan herkese merhaba :)

Bugun ki bloga fotograf yukleyememe sorunumu cozmek icin, deli gibi blog blog dolasip, forumlari bastan sona okurken, bir baktim ki , canim blogum kendi kendini duzeltmis  :) Bende ilk soku atlatip, yayinima kaldigim yerden devam ediyim bari :) Sizlere Hollandalilar ile bir benzer ozelligimizden ( aslinda yiyecegimizden ) bahsedecegim ''Olibollen''

Biliyorsunuz ki gecen hafta Sinterklaas etkinligindeydim ( bilmeyenler icin suraya tik tik, buraya pit pit )  Etkinlik boyunca burnuma bir lokma kokulari geliyor ki sormayin gitsin, sandim ben Turk yemeklerini iyice ozledim diye burnum bana hain bir oyun oynuyor. Ama oyle degilmis :) :)

Hollandalilar, bizim lokmanin cok benzerini yaparlar ve ismine oliebollen yani ''yag toplari'' derler.
Bu lokmalarin icinde  un, tuz, seker, oliebollen mix ( herseyi hazir kullanmayi seven Hollandalilarin lokma yapmak icin de, lokma mixi kullanmalari hic te garip degil ), su, kucuk kucuk dogranmis elma, uzum ve bira vardir.
(Aslinda bu minik lezzet toplari , Hollanda ve Belcika geleneksel yiyecegidir ve birbirinden sadece isimce farklidirlar. Hollandalilar oliebollen, Belcikalilar smoutenbollen diye isimlendirmislerdir.)


Oliebollen, ozellikle soguk kis gunlerinde festivaller, panayirlar, partiler ve bunun gibi  etkinliklerin oldugu yerlerde, bizim lokma standlarina benzer bi standla satisa sunulur yada alisverisin yogun oldugu caddelerde oliebollen arabalarinin icinde satilir. Bizde oldugu gibi asla bedava dagitilmaz.

( Kucuk bir itiraf : Esimin Turkiye' de en sevdigi aktivitelerin basinda, lokma sirasi beklemek geliyor. Hollanda' da asla hic birsey bedava verilmedigi icin, Turkiye' de boyle biseyin olmasi onu hem sasirtiyor, hem de cok mutlu ediyor. Gecen yil bir gram Turkce bilmemesine ragmen 15 dakikalik ortadan kaybolmanin ardindan, iki kese kagiti dolusu lokmayla karsima cikmisti.. Eve yiyecek getiren erkek aslan gururuyla topladigi ganimetleri masama koymus, biz de afiyetle yemistik :D )




                                                          taaa  daaa Hollanda lokmasi.
 Kokusu tamamen bizim lokmalarimizla ayni fakat tadi icindeki elma ve uzum dolayisiyla biraz farkli.

Ayrica bizim lokmanin uzerine recel dokmemiz gibi Hollandalilarda oliebollarinin uzerine puda sekeri dokerek yerler


Ayrica sadece normal lokma degil, farkli cesitlerini de yaparlar. Mesela fotograftaki elma toplari ve cikolata toplari gibi


 
 Oliebollen arabasi


 

  Festivallerde daha cok bu tarz seyyar standlar kurulur



Oliebollen yapimi


Ayrica her yilin son gununde evlerde de oliebollen yapilir ve isteyen akraba, es, dostla paylasilir. Hollanda' da yilin her mevsimi oliebollen satan yerler gorebilirsiniz fakat asla yilin son gunleri haric oliebollen yapan aile goremezsiniz.
 Size bu yaziyi hazirlarken, canim yine lokma cekti. Soyle guzel sicacik demli bir cay, yeni yapilmis lokmalar, beyaz peynir ve recel ... suracikta oluverse de bi yesek  :)

Herkese mutlu ve bol kalorili bir aksam diliyorum :)













































15 comments :

  1. off ya üzüldüm şimdi senin için bi lokma yapasım koşa koşa getiresi geldi ya!

    ReplyDelete
  2. vaaay onlar da ağzının tadını biliyormuş.
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usengecler ama agizlarinin tadini iyi bilirler :)

      Delete
  3. acıktım valla canikom ne çok severim lokmayı senin postlarını keyifle takip etmeye başladım alışkanlık yapıyorsun insanda sayende hollandya gitmiş birileriyle karşılazsam yabancılık çekmem onlar gak demeden ben guk derim o derece yani bu güzel postun için teşekkürleer sevgilerimle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayy canim cok mutlu ettin beni guzel yorumlarinla :)) Boyle olunca daha cok yazma sevki geliyor bana :)
      Merak etme Hollandacadinleyince gakguk gakguk gibi duyuluyo yuzden yabancilik hiiic cekmezsin :))
      Sevgiler benden :)

      Delete
  4. Immmm enfes görünüyor..
    Selam ve sevgiler..:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba hosgeldiniz :)) sevgiler benden :)

      Delete
  5. güzelmiş en azından nefsini köreltirsin:)
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dogru diyorsun :)ahh bu korelmez nefsimi napiim bilmem :)

      Delete
  6. Hımmm benzerlikler varmış demek. Afiyet olsun o zaman :) yani bulupta yiyince :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim :) Bulmamak imkansiz yilbasi yaklastigi icin adim basi oliebollencilar :)

      Delete
  7. Merhaba, nefis görünüyorlar ama bizim lokmalarımızın tadı eminim yoktur onlarda :)
    Bu arada afiyet ola :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesinlikle yok :) Bizim lokmanin yerini tutamaz, ayrica alistigimizdan mi bilmem ama icinde uzum elma falan olunca tadi bi garip geliyor insana :) Ama yoklukta yiyosunuz iste :)

      Delete
  8. Canlı yayından merhabalar! :) Güzel... :)

    Kafa ve Ters Düz'e canlı canlı bekliyorum, Hollanda'dan gelin! :)

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)