deneme

deneme

Friday 15 November 2013

Hollandalilarin Ciceklere Olan Duskunlugu ( Yeni Fotograflar Eklenmis Hali)



Hollandadan yaptigim bu canli yayinimda, herkese selamlar sevgili seyirciler :) 



   Hollanda' ya geldiyseniz veya Hollanda ile ilgili bir kac fotograf gorduyseniz, mutlaka Hollandalilarin ciceklere olan tutkusunu biliyorsunuzdur. Daha onceki yazilarimda da bahsettigim gibi Hollandalilar evlerinde surekli cicek bulundururlar. Sadece evlerinde degil bahcelerinde, sokaklarinda, sokak lambalarinda, yol kenarlarinda her yerde rengarenk cicekleri gorebilirsiniz. Kulturlerinin bir parcasidir adeta. fakat ben ev yasantisinda ciceklerin yerinden bahsetmek istiyorum.





   Her Hollandalinin evinde, canli veya cansiz mutlaka cicek vardir. Ayrica birbirlerine ziyarete giderken veya sebepsiz yere kendilerine (evlerine)  buket buket cicek alirlar. Hollandanin her yerinden deli gibi cicek fiskirirken bu kadar cicek satin almalari da bi ayri ironi tabi :) Gerci bunda ciceklerin ( buket veya vazoda hic farketmez) Turkiye sartlarina gore inanilmaz ucuz olmasindan kaynaklaniyor olabilir. Koskoca buketler 2  ile 5 Euro arasi degisir. Ayrica cam fiyatlari ( cam ne alirsaniz alin) Turkiyeye gore inanilmaz ucuz oldugu icin cam vazolar icerisindeki ciceklerde cok uygun ucretlidir. Hal boyle olunca da herkesin elinde veya evinde cicek gormek yadirganamaz. 
  
  Bizde genelde cicekler sadece cicekcilerde satilir. Burada cicekciler haricinde hemen hemen tum marketlerden de cicek alabilirsiniz. Ayrica garip bir sekilde buket olarak aldiginiz cicekler en az 15 gun ilk gunku gibi kalir. Bizdeki gibi ikinci gune guneste kalmis domates goruntusune gecmez :) 10-15 gun sonra sıkılıpta atarsiniz bile ...


   Bende bugun bos durmadim ve arastirmaci gazeteci kisiligimle  ( tamam tamam kabul ediyorum, esim isten erken geldigi icin alisverise ciktik ) size bol bol cicek fotografi cektim :) 











 Bu cam vazoda gordugunuz tum cicekler gercek. Ve dedigim gibi en az 15 gun tazeliklerini koruyorlar. Ben bu sekilde cicek almiyorum. Cunku 15 gun sonra kotu olacaklari kesin. Para veriyorsam canli cicegimin uzun yasamasini isterim ama Hollandalilar cok seviyor boyle abidik gubidik seyleri :))



Ayni sekilde bu  gullerde canli. Cok guzel duruyorlar degil mi ? Fotografini cektigim bu cicekler cok pahali bir cicekcide satiliyordu. O yuzden bu kucucuk vazo ve icindeki cicek 10 Euro. Normalde maksimum 5 Euroya alabilirsiniz.










Buraya kadar gordugunuz tum cicekler gercekti. Bir kac ta genelde her markette, magazada satilan yapay cicekleri gostereyim sizlere. Evlerine gittiginizde canli cicek goremezseniz, mutlaka bu tarz cansiz ciceklerle karsilasirsiniz.











    Yapay cicekler, canli cicekler gibi buket buket veya vazo icinde degil, tek tek satilirlar ve genelde buyuk vazolarin icine tek olarak konularak kullanilirlar. Mesela şöyle :)

ya da boyle 






     O kadar cicek fotografi cektim, kendime cicek almasaydim olmazdi. 3 Euroya beyaz ve pembe orkide aldim. Tum kadinlar cicekleri sever lafini ilk cikaran arkadasa burdan sesleniyorum... HAKLISIN :)) Peki siz ev dekorasyonunuzda yapay veya canli cicekleri kullanir misiniz ? Ben buket olarak almasamda saksili cicek almaya bayiliyorum.

Son olarak tum cicekcilerde ve marketlerdeki cicek reyonlarinda uzun, ince, sisman, minik, buyuk  her renkten bir suru kabak gorursunuz ( Genelde kucukleri satilir ) Hollandalilar bu kabaklari bahcelerinde veya evlerinde dekorasyon olarak kullanirlar.




   Bugun ki yayinimizinda sonuna gelmis bulunuyoruz.  Yarin ki yayinda gorusmek uzere, hoscakalin sevgiyle kalin :)

 

11 comments :

  1. Hollanda'ya gelmek istiyorummmm,çiçek alacam. Lütfen açık adres alayım sizde kalacağım,başka kimseyi tanımıyorum çünkü Hollanda'da...Hepsi birbirinden güzel,çok beğendim.Neyse şimdi okul var,yaz tatilinde geleyim artık:)Resimler de çok güzel,eline sağlık,sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Basimin ustunde yerin var , istedigin zaman buyur gel :))
      Sevgilerimle :))

      Delete
    2. Canım benim,çok sağol,sevgiyle kal...

      Delete
  2. canımmm çiçekler bir harika biri canlı diğeri yapay çiçeklerden oluşan harika gelin buketleri yapabilirsin benden söylemesi sevgilerimle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benimde aklimdaydi kendim icin fakat turkiyede kullandigin gelin buketim cook guzel, ozel ysptitmistim. I yuzden onu kullanmayi dusunuyorum :)) satmak icin dusunulebilir aslinda :)
      Sevgiler benden :))

      Delete
  3. Sayenizde bir gün Hollanda ya gidersem hiç yabancılık çekmeyeceğim.

    ReplyDelete
  4. Ben Eskişehir'liyim ve evlenene kadar da orada doğdum büyüdüm. Belediye Başkanımız Yılmaz Büyükerşen Hollanda'ya çok sık ziyaret eder ve her gelişinde oradan bir takım uygulamaları beraberinde getirir bunlardan biri de çiçekler.. Eskişehir'de de her yer çiçektir lambalar vs aynı sizin orası gibi şehrin havasını çok daha güzel bir hale dönüştürüyorlar... Ama dediğin gibi eve bende çiçek almıyorum çünkü ertesi gün yumuşakçaya dönüyorlar ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy cok guzel :) Ben hic Eskisehire gitmedim , lisedeyken fazlaca aptal bir insandim universiteyi illahi izmirde okuyacagim deyip, Eskisehire puanim tutmasina ragmen yazmadim en buyuk pismanliklarimdan birisidir. cunku ne zaman eskisehiri gormus biriyle konussam bir kat daha fazla pisman oluyorum :) Bir gun mutlaka Eskisehiri gezicem. Orda okuyamadim ama gezicem mutlaka, nehrin kenarini cok merak ediyorum :)

      Delete
    2. Mutlaka gezip görülmesi gereken bir şehir hele ki öğrenciler için :) bloğumda Eskişehir'le ilgili tanıtım yazılarım var görmek istersen göz atabilirsin :)

      Delete
    3. Mutlaka okucam :))
      tesekkur ederim :)

      Delete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)