deneme

deneme

Friday 1 November 2013

Kinderboerderij Hayvan Ciftligi Gezimiz :))

  
Herkese kucak dolusu merhaba :))

      Bugun Ede' deki hayvan ciftligini gezdik. Cok yorulduk ama degdi :) Saat 3 gibi oradaydik. Sizde ciftlige gun icinde belirli saatlerde gidebilir ve orada bulunan tum hayvanlari sevebilir onlarla vakit gecirebillirsiniz. Genelde cocuklu ailelerin tercih ettigi bi aktivite ama ben bayildimmmm :)


      Tembelliktenmi desem yoksa esimin arabasina olan askindanmi desem her yere arabayla gider olduk. O yuzden hadi bugun sadece bisiklet kullanalim dedim ( demez olaydim 30 km bisikletle yol katetmisiz ) Bacaklarimi hissetmiyorum ama erkekligi bozmamak icin '' yok canim 30 km de neymis ben Turkiyede 70 km bisikletle gittigimi bilirim'' gibi genel Turk ozelligi olan 'atmasyon' la esime atristlik yapmiyorumda degil :))) Uzun sure bisiklet kullanmadigimiz, kilere  gittigimizde zaten belli oldu. Bisikletlerin tekerleri inikti. O yuzden esim sisirmek zorunda kaldi  :)




                               Tekerlerimiz sistikten sonra yola koyulmaya hazirdik :)


       
         Edeye giderken yolda o kadar cok ciftlik, o kadar guzel alan gorduk ki anlatamam. Hollandada bir yasa varmis buraya gelince ogrendim. Ciftlik hayvanlari disarida otlatilmak zorundaymis. Yani mesela tavuk ciftliginiz var, oyle Turkiye' deki gibi hayvanlari makineye baglayip yumurtlatamazsiniz. Gunluk bilmem kac saat disari cikip otlanmalarina izin vermek zorundaymissiniz. Super bi kanun :)) O yuzden acik arazilerde  bir cok inek, kuzu, tavuk, domuz ve geyik gorebilirsiniz :)

  


      Ayrica yol o kadar guzel ki, her yer yemyesil. Ince duzgun bir yol dusunun ve etrafi ucsuz bucaksiz yesilliklerle kapli...Cennet gibi fakat tek eksigi biraz gunes :)






       Biraz uzun fakat eglenceli suren bisiklet yolculugumuzdan sonra, sonunda ciftlige ulastik. Ciftlik genis bir arazi uzerine kurulu, calisanlar gercekten cok sicakkanli ve hayvanlarla cok ilgililer.



          Bu Buyuk ev gibi olan yer kecilerin, tavsanlarin ve guineapiglerin kaldigi bolum



             Burasi fotografta bos gozukuyor. Cunku hayvanlarin yemek saati geldigi icin iceriye girmislerdi. Fakat yemek saati haric bir suru hayvanla dolu



                                                                Burasi ciftligin merkezi



                                                                 Burasi ciftligin girisi


                                                                Burasi ordeklerin golu



       Buda yorgun fakat ciftligi bulmus olmanin verdigi gururdan oturu, mutlu ben :)))

    

 Tum hayvanlari sevdim, oksadim, cok eglenceliydi ama arastirmaci gazeteci kisiligim beni yalniz birakmadi ve sizin icin bir kac video cektim. Cok amatorce oldu ve kalitesi cok iyi degil fakat diger sefere kamerami evde unutmayacagim soz veriyorum. Umarim begenirsiniz :))


                     Evet sevgili seyirciler arkaniza yaslanin ve ciftligin zewkini cikarin :))
 

 



                 Kuzular, kivircik kivircik tuyleri gozleri kapanmis halde cok sirinlerdi :) 






 Veee son olarakta iki sevimli domuzcuk ( kabul ediyorum domuzlar o kadar sevimli degildi XD )




          O kadar hayvani sevdikten sonra haliyle ayakkabilariniz biraz camur olabiliyor. Ama ciftlikte onuda dusunmusler :)) Bizzat denedim ise yariyor :))






      Son olarak gostermek istedigim sey ise Ciftligin icindeki kucuk bir baraka. Bu barakada hayvanlarla ilgili cocuk kitaplari, birkac kus, kaplumbaga, fare, tavsan ve hamster var.  Cocuklarinizla gelip onlara hayvanlarin korkutucu degil, aksine sevgi dolu ve masum varliklar oldugunu asilayabilir, ucretsiz boyama kitaplarini veya oyuncaklarini kullanip, ailece hosca vakit gecirebilirsiniz :) Cocuklar icin gercekten cok hos bir yer. Insan keske Turkiye' de de buna benzer yerler daha cok olsada sokakta kedi kopek gorup cocuguna'' ayyy aman kac seni yer'' deyip, onlari korku dolu ve hayvanlardan nefret eder hale donustureceklerine, daha cok sevmesini, sefkat duymasini, korkmamasini ogreterek yetistirseler keske demeden edemiyor dogrusu...







Biz tam cikarken bu sevimli Midilli bize selam verdi ve bizi ugurladi, Evimizin yolunu yorgun fakat mutlu tuttuk :) Hollandalilar midilliye ''pony'' diyorlar, merak edenler icin soylemek istedim :)






         Bu gunluk benden bu kadar . Herkese sevgi dolu, musmutlu bir hafta diliyorum :)


















No comments :

Post a Comment

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)