deneme

deneme

Thursday 7 November 2013

Kucuk Fakat Sirin Hollanda Evleri



 Merhaba sevgili seyirciler :

        Elimde limonlu yesil cay, onumde tvde CSI ( birileri yine bizim yamuk kafali Hosatio kizdiriyo ), yanimda canim esim misil misil uyuyor ve ben gec kalmis yazimi yayinliyorum. Hollanda' da yasayacaginiz sorunlardan bir taneside esiniz bir sure sonra ise geri donmek zorunda oldugu icin hafta icleri calismasi ve haliyle eve yorgun gelmesidir. Fakat evde oturmaya alismayan ve enerjisini gun icinde nasil atacagini bilmeyen siz esinizin sizden erken uyumasiyla hayal kirikligina ugrarsiniz ve yalniz hissedersiniz. Fakat merak etmeyin bu bir surectir ve sizden onceki  herkes bu surecten sizin gibi gecer. Hic dil bilmeseniz bile hemen hemen her yeri orman, nehir ve yesil alanla kapli Hollandanin, enerjinizi atmaniz icin cok fazla imkani vardir. Cikin yuruyus yapin !! ( Yada Hollanda milli araci olan bisiklete binin :P )


    Bugun sizlere Hollanda evlerinden ve birazda mimarisinin guzelliginden bahsedecegim. Oncelikle sunu belirtmeliyim : Hollandada cirkin ev YOKTUR ve butun evler birbirine benzer :) Tum evler ve bahceler, filmlerdeki gibi cok guzeldir. Hollandalilar dekorasyona ve evlerinin ic goruntusu oldugu kadar, dis goruntusune de cok onem gosterirler.

   Hollanda, dunyada metrekare basina en cok insanin yasadigi ulkedir. Insan coktur fakat alan yoktur. Bu yuzden de careyi enine degil, boyuna ilerleyerek bulmuslardir. Tek katli ev gormek neredeyse imkansizdir. Evler genelde dublex veya triplexdir fakat ozellikle populasyonun yogun oldugu buyuk sehirlerde cok katli apartmanlar gitgide yayginlasmaktadir. Ayrica evler genelde yanyana sirali haldedirler.



    

    Evlerin icleri kucuktur ve genelde her evin on ve arka bahcesi vardir. On bahcede buyuk duvarlar veya citler pek kullanmazlar. On bahceyi dekorasyon, arka bahceyi ise yazlari dinlenmek, guneslenmek veya es dost arkadasla oturmak  vs icin kullanirlar.
  
Ayrica resimlerde de goreceginiz gibi Hollandalilar hali kullanmayi sevmedikleri gibi, perde kullanmayi pek sevmezler. Perdeleri ya cok kucuktur ya da hic perde yoktur. Perde kullanirlarsa da gece gunduz cogunlukla perdeleri sonuna kadar aciktir.  Fazla perde kullanma aliskanliklari olmadigindan olsa gerek her evin penceresinde degisik degisik biblolar, vazo icinde canli cansiz cicekler ve bunun gibi dekorasyon amacli objeler koyarlar. Sokakta yururken evlerde insanlarin neler yaptigini cok rahat izleyebilirsiniz :) Esimden duyduguma gore Hollandalilarda kimlerin Hollandali kimlerin yabanci oldugunu cok rahat anlayabiliyorlarmis. Eger bir evin penceresinde kalin perde veya panjur varsa ve  perde veya panjur surekli kapaliysa, o evde buyuk ihtimal Cinli veya o taraflardan cekik gozlu birileri yasarmis. Cunku onlar genelde(gunduzleri dahil) hic perde acmazmis. Eger bir evin perdeleri tulse ve  ev sahipleri tul perdeyi hep kapali tutyorsa o evde buyuk ihtimalle Morokolu, Endonezyali yada Turk bir aile yasarmis :) Yabancilari tespit etmek icin zekice bi yontem, degilmi ? ;)

                            Bakin bu apartmanda ne oluyo ne bitiyo cekirdegimizi alip seyredebiliriz :)





  Pencerelerde dekorasyon objelerine  TUM evlerde rastlarsiniz. Gozlerimiz icin adeta bir solendir her pencerede farkli objeler gormek :)

                                           Ayni filmlerdeki gibi kucuk tahta kapili sirin bir ev :)


     Pencereler haricinde dis duvarlarda genelde susludur. Mesela yukaridaki fotograftaki evin, dis duvarlari ciceklerle suslenmis. Fakat siz cicekten baska biblolar, tablolar, yapiskanli stickerlarda gorebilirsiniz





     Bu fotografta yesil cop tenekesinin yanindaki kucuk ev gibi gozuken yer bir kilerdir ve duvarinda tabloyu gorebilirsiniz. Diyecegim o ki; kiler duvarlarina bile ozenirler.

    Mesela bu gordugunuz beyaz kucuk evde esimin ailesinin kileridir. Onlarda tipik birer Hollandali olduklari icin kilerlerinin duvarini ayna ve kelebeklerle suslemisler


    Hollanda mimarisi gercekten buyuleyicidir. Cocuk kitaplarindaki kuleler gibi gozuken apartmanlari, ozellikle buyuk sehirlerde sikca gorebilirsiniz :) Ayrica Hollandanin icinden 3 buyuk nehir gecer. O yuzden cogu sehir buyuleyici guzellige sahiptir. Evler nehirin etrafina siralanmistir.








 Pencerelerde gordugunuz siyah seyler, tipik Hollanda panjurlari. Bu panjurlar eskiden Hollanda da cok kullanilirmis. Simdilerde is genelde ciftlik evlerinde ve koylerde karsimiza cikar ya da bu yukarida gordugunuz apartmandaki gibi dekorasyon amacli kullanilir.
                                         Mesela bu evde de kirmizili yesilli panjur kullanilmis.

 Son olarak bazi Hollanda evlerinde ( ozellikle koylerdeki ciftlik evlerinde) bazi evlerin catisinin yesil veya koyu kahverengi  oldugunu gorup ''bu ne ? '' diyebilirsiniz :)  Gordugunuz o yesil catilar, sazdan yapilma catilardir ve izolasyonlari da gercekten cok iyidir.










31 comments :

  1. hollandaya gelmek istiyorum
    çok güzel bir yazı olmuş
    yüreğine ellerine sağlık

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim. Mutlaka gormeniz gereken ulkelerden bir tanesi. pisman kalmazsiniz garanti ediyorum :)

      Delete
  2. Replies
    1. evet cok guzeller dimi :) Hollanda fotolarimla umarim ozlemin biraz diner :))

      Delete
  3. Merhaba :) ilk yorumumu peynir yazısına değil de, buna yazarak kendime şaştım. Evler çooook güzel. Çoğu çizim ikonlarında gördüğüm evler demek ki Hollanda evleri imiş. Örn.19. foto.
    Sanırım Hollanda ya gelmeliyim. Hahah hayatımda da yurt dışına çıkmadım, hiç te merakım yok aslında. Ama peynire aşığım, çiçek bahçelerine aşığım. Umarım çiçek resmi çekerkekn orada da çiçek hırısız ilan edilmem.
    Bir blogda da İskoçya ya bayılmıştım. Ne olacak benim halim bilmem :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. merhaba hosgeldiniz :)
      Evet Hollanda evleri, Hollanda mimarisi gercekten cok guzel ve etkileyici. 19. evler Amsterdam Evleri. Amsterdamda nehir kiyisina dizilmis evler gece ayri gunduz ayri guzellikte :)
      Bencede Hollandaya gelip gezmelisiniz, pisman olmayacaginizin garantisini verebilirim ( En azindan buyuk ihtimalle olmazsiniz ) Aslinda sizinle hemen hemen ayni dusunce yapisinia sahibiz, esimle evlenmeden once oyle yurtdisi merakim yada Hollanda ilgim hic yoktu :) Korkmayin hirsiz ilan edilecek biri varsa oda benim elimde cinli turistler gibi surekli fotograf makinesiyle dolasiyorum :)
      Gorusmek uzere :)

      Delete
  4. evler muhteşem, sonuç olarak az bir popülasyona sahip ülke bizim gibi değiller ki yaşam kalitesi de yüksek ahh ahh ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. evet bastan sonra ortalama 4 saatte biten bir ulke, standartlari bize gore inanilmaz yuksek. Ayrica pratiklige ve goruntunun guzelligine cok onem veriyorlar

      Delete
  5. Harika görseller, teşekkür ederiz

    ReplyDelete
  6. Blogunuzu daha bugün keşfettim ve birçok yazınızı şimdiden okudum. Her satır samimi, okuması keyifli. :)
    Küçük ve şirin Hollanda evlerine bayıldım. Sizin evinizi de merak ettim, keşke onu da paylaşsanız diye düşündüm. Daha önceleri paylaştıysanız henüz okumadım, belki rastlarım geçmişe inerken...
    Hollanda'yı ziyaret etmek aklımda bile yokken, şimdi acaba orada yaşamak nasıl olur diye düşünmeye bile başladım. Bunu düşünürken de merak ettim acaba eşinizle nasıl tanıştınız, oraya yerleşmek gibi büyük bir kararı nasıl verdiniz? Orada ne işle meşgulsunuz, iş nasıl buldunuz? :) Bunları düşününce bile gözüm korktu böyle bir değişiklikten. :)
    Bebişiniz olacakmış, onun için de tebrikler. Mutluluğunuz daim olsun. :)

    ReplyDelete
  7. Merhaba 1 sene sonra hollanda ya taşınıcaz bişey sormak istiyorum diyelim hiç bi dil bilmiyoruz direk hollandaca ya başlak çok zor olur mu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence Ingilizce öğren. Her nereye gitsen zorluk çekmezsin :)

      Delete
  8. merhabalar,
    Hollanda'da erasmus stajı kapsamında 4 arkadaş geleceğiz. Amsterdam'da ya da oraya yakın bir yerde 2 aylık kiralık ev arıyoruz ancak çok pahalı kiralar.Çok müşkül durumdayız. Uygun bir yer bulmamızda yardımcı olabilir misiniz?

    ReplyDelete
  9. Merhaba,
    Hollanda'da yaşayan bir Türk ile evliyim yakında İND(göçmenlik bürosu) sürecine başlayacağız. Evlilik fikrinin başlarında Hollanda'ya gelmek için oldukça cesaretiydim fakat zaman geçtikçe korkularım başladı. Bu yazıyı okumak bana öyle iyi geldi ki birden tazelendim ve eski cesur halime döndüm. Söylediklerinize katılıyorum, oraya sonradan yerleşip o sıkıntıları tek yaşayacak olan ben değilim ve bu bir geçiş sureci olacak. Bana verdiğiniz cesaret için size çok teşekkür ederim. Evlerine zaten hayrandım ona diyecek bir şeyim yok:) emeğinize gönlünüze sağlık..

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)