deneme

deneme

Thursday 7 November 2013

Neler Hissediyorum ?

Biliyorsunuz bir suredir Hollanda' da yasiyorum. Yasamadan anlasilamayacak, son derece Turkiye' den farkli birazda soguk yapili bir ulke burasi. Sokaklarda fazla insan sesi, cocuk sesi hatta kopek sesi bile duymazsiniz. Alistiginiz sesler burda etrafinizda yoktur. Kendimi sorguluyorum da; ulkemi, evimi, yasamaya alistigim guvenli sulari birakmanin bana olumlu ve de olumsuz bir suru getirisi oldu. Zaten genel olarak degisime acik biri oldugum da pek soylenemez. Yeni arkadaslar, yeni kuaforler, yeni sac modelleri\renkleri, yeni kafeler/restaurantlar, en yeni trendler genelde gundemimden oldukca uzaktadirlar. Bunu, ayni uzun saclara bir kac kucuk degisiklik haricinde yillardir sahip olmamdan anlayabilirsiniz. Sevdigim insanlara ve hayvanlara hastalikli bicimde bagliyimdir ve hayatima yeni insanlari cok zor sokarim. Kendimi guvende hissedebilmek adina uzun yillar icinde olusturdugum cemberimden ciktigim anda suskun, cekilmez, surati asik, salgirgan, cogu zaman kibirli olarak algilanan bir insana donusebilirim. Iste tum bu ozelliklere sahip birini; ailesinden, dostlarindan, mahallesinden, kuaforunden, marketinden ayirip dunyanin obur ucuna yolladiginizi dusunurseniz benim su anda neler hissettigimi biraz olsun anlayabilirsiniz. Burada yalnizsiniz hatta yalniz olmadiginiz zamanlarda bile yalnizsiniz. Zor bir durum. Ne kadar zaman gecerse gecsin bu degismez. Tabii bu uzaklarda yalniz olma duygusu; ulkemde bayram, dugun gibi sevdiklerimle birarada olmak istedigim zamanlarda cok daha agir ve huzunlu olabiliyor. Iste benim genellikle gecelerim, esim uyuduktan sonra biraz manik depresif geciyor. Sizin geceleriniz nasil geciyor ? Benim gibi gece kuslarindan misiniz ?

Herkese mutlu geceler diliyorum...

18 comments :

  1. merhabalar...
    ne guzel anlatmissiniz duygularinizi...hissettiklerinizi
    vede ozleminizi:)
    aslinda suanda bende uzaktayim turkiyeden...hemde cokcok uzaklarda
    6 ayligina kizimin dogumu icin amerikaya geldim..donmeme 2 ayim kaldi
    bir cok sefer geldigim halde ve boyle uzun uzun kaldigim halde ...
    hep bir ozlem icinde donusumu hayal ediyorum
    tabi ayni zamandada bu guzel iki torunumu nasil geride birakacagimi...
    siz cok genc olmalisiniz...belki yaslada ilgisi vardir
    bu memleket tutkusunun...
    kizim unuversiteyi okumaya geldi...ve 14 sene oldu
    evlendi,,,cocuk cocuga karisti
    donmek planlarinda hicmi hic yok
    iste boyle...gorusmek umidiyle iyi gecelerrrr:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. merhabalar hosgeldiniz :)
      Kiziniz icin bol bol sans diliyorum, hayirlisi olsun :) Tebrik ederim sizide. Sizi cok iyi anliyorm annemde yanimdan ayrildiginda sizin gibi buruk bir sekilde donuyor. Bu kadar Turkiyeyi sevdigimi buraya gelmeden bilmiyordum:) Ayrica kizinizi anliyorum uzerinden uzun zaman gecmis buyuk ihtimalle cok alismis. ben daha yolun basindayim sanirim bu kadar sikintimda o yuzden :)
      Sevgilerle :)

      Delete
  2. evet bu yaşanılan olayların hepsine GURBET deniyor
    Gurbet içimde bir ok
    Her şey bana yabancı
    Hayat öyle bir han ki
    Acı içimde hancı

    Sevmek korkulu rüya
    Yalnızlık büyük acı
    Hangi kapıyı çalsam
    Karşımda buruk acı

    Yıllar yılı gönlümde
    Bir gün sabah olmadı
    Bu ne bitmez çileymiş
    Neden hala dolmadı

    orada yaşamayı zevkli hale getirmeye bak bende gurbettte kaldım kimseler yoktu
    ama kendimle yaşamayı öğrendim bu çok zor olmuyor geçmişi pek düşünme bıraktıklarını ve yaşadıklarını
    hollandayı bilirim şimdi daha bir soğuktur sen sevginle ısıt sevdiklerini

    ReplyDelete
    Replies
    1. merhabalar :) Cok guzel dizeler.. Dogru diyorsunuz insan zamanla ogreniyor herseyi ve hersey geride kaliyor o kadar zor olmuyo .Hollanda soguk insanlar daha soguk :)

      Delete
  3. Selam. Pisikoloji ne kötü birşey. Herşey beyinde bitiyor. Orada olanlar burayı özlüyor. Buradakilerde hayretle ülkeye bakıyor. Ama ben burada yaşamama rağmen sizin yerinizde olmak isterdim. Malesef burada doğru dürüst insan ilişkisi bile kalmadı. Yüzeysellik aldı başını gidiyor. Geliştirilecek hiçbirşey yokmuşcasına, doğuştan herşeyi biliyormuşcasına yaşıyor insanlar. Öteki beriki olduk. Benim gibiler buna adapte olamıyor malesef. Yani kendi ülkemde yabancı gibi hissediyorum. Buda işin farklı bir yanı. Dedimya herşey beyinde bitiyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selam. Cooook dogru bir tespit. Hatirliyorumda gecen sene daha Hollandaya tasinmazken off artik burda yasanmaz ozgurluk adina birsey kalmadi arkadaslik desen mumla arar olduk diyordum ve buraya ilk geldigimde o kadar mutluydum ki anlatamam. Ama bir ay gecince burnumda biseyler sizlamaya basladi. Aslinda sanirim Turkiye degilde geride biraktiklarim bu kadar ozledigim. Ayrica her zaman beklerim gelmek isterseniz Hollandaya misafirim olun. Turk cayim yok evimizde daha ama size kahve yaparim :))

      Delete
  4. Bu arada tanıştığımıza çok sevindim ve izlemeye aldım bile

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkur ederim. Tanistigimiza bende cok memnun oldum :)

      Delete
  5. Merhabalar,iyiki seni merak edip tiklamisim,okuduklarimi görünce kendi ilk yillarim aklima geldi, bir ic sizisi oldu,nostalji diyelim hadi biz ona:)) Ilk yil zordur,sonraki iki yilda ama sonra mecburen alisiyorsunuz! Buna evet gurbetlik deniyor.Birde Hollanda gibi son derece sessiz ve düzenli bir memlekette dahada zorlasabilir ama artik hersey elimizin altinda,insanlarla görüsmek zor degil,ama tabiki Türkiye havasini alamiyorsunuz tek dert orda:(( Neyse ben daha fazla abartmadan tanistigimiza memnun oldum diyorum,bende bir Hollanda asigiyim,cok gidip geldik,Haziranda yine gelmeyi planliyorum,bakalim kismet olursa,bir mahsuru yoksa hangi sehirdesin ögenebilirmiyim?Epey bir dolastim seni okudum ama rastlamadim sanirim,yeni evlisin s,mutluluklar dilerim ikinizede,yeni yazilarinda görüsmek dilegiyle canim,hoscakal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. merhabalr iyiki geldin hosgeldin :) Ne kadar yasadin Hollandada veya yurtdisinda diyelim ? Evet sanirim ilk yillar en zoru olacak. Hollanda seninde dedigin gibi cook guzel bir ulke fakat duzen duzen duzen..offf bunaltici :)) Ben Nijmegendayim su anda esimin isi geregince fakat hayalimiz Den Boscha tasinmak :)) Nereleri gezmeyi planliyorsun Hollandada yoksa aile arkadas ziyaretimi ? Eger gelirsen mutlaka beklerim, kahvemi icmeye :)
      Cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin evet Eylulden beri evliyim, yani daha cok yeniyim :)
      Sevgilerle

      Delete
    2. Canim ben hic orda yasamadim,yalniz esim ilk oraya yerlesmis yani yaklasik kirk yil evvel,birbucuk yil sonra ev bulamayinca Almanya`ya gelmis,ablasi varmis burda,o yüzden, orda kizkardesi ve cok sevdigi arkadasi var,bizde ziyaret amacli gidiyoruz,onlar Haarlem`deler,ama kizkardesi Vilissingen`de yasadi yrimiyil,bense oniki yildir Nürnberg`teyim! Artik burali sayilirim!

      Delete
  6. Zor olmalı ama hayat şartları bazen bunu gerektiriyor.Yinede tadını çıkarın derim.
    Sevgilerimle..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim :) dediginiz gibi zor fakat sanirim ben tadini da iyi cikariyorum (ozellikle haftasonlari ) :))

      Delete
  7. gurbetinizi anlıyorum bende aslen hollandalıyım ama 15 yaşımdan sonra türkiyeye geçtik. burda yaşıyorum ama hollandayı çok özlüyorumm

    ReplyDelete
    Replies
    1. merhabalar. bende sizi cok iyi anliyorum. Hollanda ile Tukiye gercekten cok farkli, Hollandada yasamaya o kadar alistiktan sonra Turkiyeye donmekte cok zordur. Sanirim yillar sonra buraya alissam ve Turkiyeye donsem yine yabancilik cekerim

      Delete
  8. yani doğma büyüme hollandalıyım yoksa türküüm :)

    ReplyDelete
  9. Bazen ben burada aynı duyguları hissediyorum seninle.. Psikoloji hali sanırım.Zamanla alışıyorsun,o kadar acı vermiyor uzakta olmak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanirim zamanla bende alisicam :) Alismak zorundayim..

      Delete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)