deneme

deneme

Saturday 16 November 2013

Sinterklaas 2





     Sinterklaas ile ilgili yazima, kaldigim yerden devam ediyorum. Eger Sinterklaas nedir, nasil kutlanir merak ediyorsaniz ve ilk yazimi okumadiysaniz buradan okuyabilirsiniz :) Simdi gelelim Sinterklaas belgeselimizin ikinci ve en eglenceli kismina :))


    Bu yil Sinterklaas kutlamalari  16 Kasimdaydi. Kutlamalar her sene Cumartesiye denk getirilir ki aileler calismadiklari icin cocuklarini kutlamalara daha rahat getirebilsin.





 Sinterklaas' in gemisinin Rijn Nehrine saat 14.00 de gelecegini, internetten 2 hafta oncesinden , ogrenmistik. Bu yuzden, esimle dun ku planimiz bu sabah erken kalkip Sinterklaas gelmeden once, biraz alisveris yapmakti. Fakat Cuma gununun vermis oldugu rahatlikla gece gec saatlere kadar meyve tabagi ve smooth esliginde muhabbet etmenin sonucu, gozumuzu actigimizda saat 13.10 du :) Road runner hiziyla giyinip kendimizi sokaga attik ki Rijn' a zamaninda yetisebilelim. 


 Hava inanilmaz sisli ve soguktu. Tum gun neredeyse goz gozu gormedi fakat buna ragmen sokaklar cok kalabalikti. Cocuklar, gencler, cocuklu aileler, yaslilar herkes sanki Sinterklaas icin yanip tutusuyordu :)



          Rijn in cevresinin ne kadar kalabalik oldugunu gorebilirsiniz

                       Cocuklara pepernoten dagitan bir Zwarte Piete



 Sadece gercek Zwarte Piete ler degil, cogu cocugunda Zwarte Piete gibi giyinmesi cok sirin bir goruntu dogrusu :) Seneye bende Zwarte Piete olacagim :)
   Bu da Sinterklaas kiyafetli bi cocuk. Bence Zwarte Piete kiyafeti daha sirin

 Saat 2' de Sinterklaas' in gemisi gorundu. Hava cok sisli oldugu icin fotograflar o kadar net cikmadi.

 Videonun baslari dedigim gibi hava asiri sisli oldugundan biraz bulanik fakat ortalarinda gemi cok yakinimizdan gectigi icin daha net



 Sinterklaas in gemisi gecerken herkes bir agizdan Sinterklaas sarkilari soyledi ve Sinterklaasa el salladi. Tabi ben geri kalmadim. Sarkilardan bir nebze olsun anlamasam da mirildandim kendimce.

  '' Sinterklaas hoppii hoppii tappi sinterklaas hoppi hoppi tappi '' bence gayet uyumlu oldu benim sarkimda :) 





 Gemi limana yanasinca, biz Sinterklaasin atiyla gececegi yola dogru yuruduk. Kalabalik limanda kalip Sinterklaasin gemiden inmesini, cocuklarla konusmasini ve cocuklarin Sinterklaas icin yazdiklari mektuplari Zwarte Pietelere vermelerini bekledi. Benim yazdigim bir mektubum yoktu. Olsaydida sanirim suna benzer bisey olurdu ;


   ''Sinterklaascigim; o sac ne oyle, sekerim beyazlarin cikmis. Kutlamalardan once bi kuafore gitseydin, cok ayip. Hediye olarak bak ben seciciyimdir, oyle her hediyeyi kabul etmem. Kirilacak bisey aldiysan bana kapinin onune atma, kutunun uzerine ''kirilacak esya'' yaz. O Zwarte Piete de soyle kapidan iceri pepernoten atmasin, evi yeni temizledim. Duzgunce gelsin, adam gibi cayimizi kahvemizi icsin, hediyeleri versin gitsin. Ben sizin eve gelsem yerlere Turk lokumu atip kacsam hosunuza gidermi ?''

Sinterklaasin benim mektubumu pek begenecegini sanmam :) O yuzden bu yil diger cocuklarin mektuplariyla idare etsin. Seneye belki daha iyi bi mektup yazarim ona :)


 Sinterklaas' tan once Zwarte Pieteler sarki soyleyerek onumuzden gectiler






                                         Elleri mektupla dolu Zwarte Piete

     Iste bizim yakisikli Sinterklaasimizda sonunda atiyla sereflendirdiler
   
Bu arada Sinterklaas kutlamalari sadece bir sehirde degil her sehirde gerceklesti. Her sehre ayri Sinterklaas geldi. Fakat Hollanda' nin sadece bir gercek Sinterklaasi vardir. Reklamlara, dizilere, cocuk programlarina meshur gercek Sinterklaas cikar . Kutlamalara kendisi de katilir ve her yil farkli bir sehre gider. Ornegin bu yil Groningen' deydi. Diger sehirlerdeki tum Sinterklaas' lar yardimci Sinterklaastir. Tabi cocuklar icin tum Sinterklaaslar gercek Sinterklaas, ayrica her ak sakalli da dedeleri :)

                                   Buda benim Zwarte Piete' im :)


Sonunda Sinterklaas sehir merkezinden baska yone, buz tutmus ellerimizi sicak kahveyle isitmak icin biz, baska yone donduk ve bizim Sinterklaas maceramiz burada son buldu :) Ayrica o kadar sihirli sihirli dedikleri Sinterklaas' in heybetli beyaz ati gozlerimin onunde kakasini yapti. Demek ki neymis sihirli bile olsan kakan gelince tutamazmissin :)

Farkli ve cook eglenceli bir gun gecirdim. Benim keyif aldigim kadar umarim siz de keyif almissinizdir. Bir baska paylasimda gorusmek uzere sevgili seyirciler, hoscakalin :)

Herkese mutlu bir haftasonu diliyorum...




10 comments :

  1. mektubuna bayağ güldüm canım anlatımın çok eğlenceliydi sevgiler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim canim :)) sevgilerimle :)

      Delete
  2. Çok yaratıcı ve güzel bir blog olmuş canım :) yazılarını ilkinden başlayıp okuyacağım hemen :)

    ReplyDelete
  3. Hosgeldin :) tesekkur ederim :))begendiysen ne mutlu bana :))

    ReplyDelete
  4. Rengarenk sıcacık fotoğraflar soğuk sisli havayla tam bir tezat oluşturmış. Bunu çok sevdim :))

    ReplyDelete
  5. harıkaaaaa....nehır o nları yasatmaları sarkılar soylemelerı ve sıcacık bır ortam...mıssssssssssssssss

    ReplyDelete
  6. çok eğlenceli :) nehrin o sisli hali beni benden aldı sanırım bir önceki yaşamımda orta çağda falan yaşıyordum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe olabilir :) Yer degistirelim, ben bir onceki yasamimda kesin ekvatorda falan yasiyomusum sis olunca icim urperiyo :)

      Delete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)