deneme

deneme

Monday 18 November 2013

Sonbaharda Hollanda Stili






Yeni bir hafta baslangicindan herkese merhaba :)


    Pazar Gunu esimin arkadasinin yeni ev satin alma kutlamasina katildigimiz icin yazi yayinlayamadim. Fakat super bir yazi dizisi fikriyle eve geldim :) Hollandalilar ne giyer ? Madem moda yazisi hazirladim once partide ben ne giydim onu gostereyim :)



   Vejeteryan oldugum icin partiden, deli gibi ac donmek zorunda kaldim. Hemen hemen tum yemekler etli oldugu icin tum gun yedigim tek sey elmaydi :)



Gelelim bu Sonbahar-kis sezonunda Hollanda vitrinleri nasil gozukuyor...


 Oncelikle soylemeliyim ki vitrinleri bizden cok ta farkli degildir. Vitrinlerde genellikle daha ustruplu, is hayati icin uygun kiyafetler gosterilir. Fakat sokaklarda daha cilgin kiyafetler gorursunuz. O yuzden vitrinler sizi yaniltmasin :)



               
   Lacivert bluzun arka tarafi tamamen siyah tulle kapli, derin bir sirt dekoltesi var. Ben cok begendim



Fiyatlardan bahsedecek olursam girdiginiz magazaya gore tabiki fiyat  degisir. Fakat Turkiye' ye gore kesinlikle daha pahalidir ve Turkiye' deki gibi ucuz ama kaliteli kiyafet satan yer fazla yoktur. Eger ucuz kiyafet alirsaniz, giydiginizde onun ucuz oldugu cok belli olur. Ayrica hic bir markanin sahtesi yoktur. Yani etrafta sahte Adidaslar, Nikelar herkesin elinde sahte Louis Vuitton cantalar goremezsiniz.

                            
Hollandali kizlar pariltili yada kurklu seyler giymeyi cok severler. Ozellikle ceket ve montlarda kurk bolca kullanilir. ( kurklu ceketleri tek seven bayanlar degildir, o konuya daha sonra gelicem )










 Bu da fotograf cekmeye odaklanmis ben ve alisveris icin sectigim kombinim :) ( Ceketim suni deri. Uzerimde hicbir ölü hayvani goremezsiniz. Ölü diye belirttim cunku kedilerim kopeklerim, hamsterim uzerimde bol bol gezdigi icin, hayvan hic goremezsiniz cumlesi cook yanlis olurdu :D  )

   Cogu magaza cocuklar icin interaktif televizyon koymus. Siz alisverisinizi rahat rahat yapin cocuklariniz Goffy ile eglensin :)







Bazi magazalarda dikkatimi ceken seylerden biri de, eger magaza biraz uygun ucretli kiyafet satiyorsa, cogu kiyafeti utulemeden asar. Burusuk burusuk gomlekler, etekler, bluzlar gorurseniz aa bunun modeli buymus demeyin. Nedenini bilmiyorum fakat biraz daha ucuz kiyafet satan magazalarin geneli boyle.


Gecen sene bu eteklerin taylari her yerdeydi, kizlari dovup uzerlerinden cikarasim gelmisti. Simdide her yer geyikli meyikli kalin eteklerle dolu..






                                                    Mesela bu elbisede utusuz


Aslinda Hollandada spesific bir moda yok. Sokakta yururken bir tarafinizda time traveler modunda gezen uzun ceketli, sapkali eski moda kadinlar, diger tarafinizda yirtik pirtik kiyafetli gotik kizlar gorebilirsiniz. Genelleme yapmam gerekirse kizlar kisa etekleri ve skinny jeansleri cok severler.

Shopping avond dedikleri gunler haricinde hafta ici her gun TUM magazalar 17.00 de kapanir. Eger 17.10 da bir magazaya girerseniz, kusura bakmayin kapattik derler ve sizi disari cikarirlar. Oyle Turkiye' deki gibi oooh hosgeldiniz yoktur, saat bittimi gorevde biter, devlet dairesi misali :) Haftada bir gun shopping avond gunudur ve o gun o sehirde tum magazalar aksamustu 17.00 yerine 21.00 de kapanir. Her sehrin shopping avondu farkli gundedir. Ayrica marketler dahil her yer Pazar gunleri kapalidir. ( sadece barlar ve koffe shoplar aciktir)


Eveeet sevgili seyirciler, bugunku programimizinda sonuna geldik. Soylemek isterim ki bu sadece bir baslangicti. Yakinda Hollanda sokak modasini, ayakkabi ve cantalari da yayinlayacagim :) Bir baska ''Ivana Sert ile Pantul tamam, cekat tamam, bizimlasinn'' programinda gorusmek uzere, hoscakalin :)

Mutlu kalin :)


















10 comments :

  1. Gecedeki herkes böyle şık mıydı?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy cok tesekkur ederim canim simarttin beni :)) optum :*

      Delete
  2. Hem bilgilendirici hem de keyifli bir paylaşım olmuş ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  3. Ne kadar orjinal ve seker bir blog bu boyle:)
    Ayrica cok zarif cok hos gorunuyorsun.
    Takibindeyimm
    Bende beklerim :)
    www.deniztamturk.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guzel yorumlarin icin tesekkur ederim canim :)

      Delete
  4. camım hollandaya bayılıyorum rahat olmalarını ıstedıklerını gıbı yasamalarını cok sevıyorum...:)) sevgıler

    ReplyDelete
    Replies
    1. bende canim, cok rahat insanlar :)
      Sevgilerimle :) Opuyorum

      Delete
  5. Elbiseniz çok güzelmiş eee sizin de vücudunuz süper ne diyelim maaşallah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim o sizin guzelliginiz :) :)

      Delete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)