deneme

deneme

Tuesday 29 July 2014

Seytan Ayrintida Gizlidir #3





                                                                     
                        Bir Hayvan Sevmekle Baslar Hersey!
                                        
Bir kedi daha? Belki. Sevginin de mevsimi var. 
Tohumlar yeniden ekilmeli. Ama bir aile kedisi eskimis bir palto ya da patlak bir lastik gibi degistirilemez. 
Her kedi yavrusu kendine ozgu bir buyuk kediye donusur. Ben dort kedi yasindayim. Yasamimi,
 birbirlerinin yerine gelen ama asla birbirlerinin yerini almayan dostlarimla olcuyorum.
(Irving Towsend)


Insan ruhunun bir parcasi hayvan sevgisini tadana kadar uyanmaz. (Anatole France)



21 comments :

  1. İki söz de çok güzel, hayvan sevgisi tatmayana acıyorum, hayvana hele de kediye, köpeğe, ata, vs. merhameti olmayanların yok olmasını diliyorum, bir İrlanda atasözü de kedi sevmeyenden kork dermiş:) sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bende aynen öyle. Hayvan sevgisini tatmayan bana göre tam yaşamıyor demek, sadece nefes alıyor o kadar. Ve kesinlikle hayvana işkence edenlere acımam yok, yok olsunlar da zarar veremesinler
      Sevgilerimle :)

      Delete
  2. tatlı arkadaşım,öpüyorum seni

    ReplyDelete
  3. Her sözden önce Ramazan bayramınızı kutlamak isterim.

    Yıllar önce göç etmeye karar verdiğimde ve ayrılık ani gelip çatınca mutluluk ve huzur yuvasındaki son gecede rahmetlik Babacığımla uzun uzun sohbet etmiştik, o beni dinlemişti ve gecenin sonunda bir baba nasihati vermişti.
    Babacığım dedi ki, madem yarın gidiyorsun gittiğin yerde kalmak ve kalmamak arasında kararsız kalırsan çevredeki kedilere bak! Kediler insanlardan kaçmıyorsa orası düşünmeye değer, kaçmamakla beraber keyfleri yerindeyse ve sağlıklı görünüyorlarsa o çevrede kıssa bir zaman kalmayı dene ve ortamı incele, gördün ki kediler insanlardan kaçmıyor ve karınları aç kalmıyor ve insanlara onları sevmeleri için izin veriyorlarsa heç düşünmeden orda kalıp hayatını devam edebilirsin o ortamdan ve içinde barındıran insanlardan sana zarar gelmez!
    Başlarda çok ciddiye almamıştım lakin yaşarken doğruluğu benim indimde ispatlanmış oldu.

    Kedilerin mutlu olduğu yerde insanlar huzur içinde yaşıyorlar, erdemli insanlar çoğunluktalar ve karşılıklı saygı hayatın her anına hakim oluyor.

    Kedi asıldığı, bacakları kesildiği, taş ve sopayla kovalandiği mahallelerde, hırsızlık var, aile içi cinsel istismar var ve görgüsüzluk genel kültür haline gelmiş oluyor.
    Kedilerin aç ve sefil olarak stres içinde oldukları mahallelerde genellikle yardımlaşmayı mikroskopla dahi görme şansı bulamazsınız, insanlar gereksiz-nedensin olarak birbirlerinin kuyusunu kazarlar, yüzde dost gibi görünürler ama arkanı dönünce hasta ruhlarının tecellisi olan darbeyi sana büyük bir pişkinlikle sunarlar.

    Kısaca ben ev alırken sokağın kedi'sine danişirim, şehir veya ülkeyi anlamak isteyince çeşitli mahallelerde kediler'le toplantı yapar ve onlardan bilgi alırım, yeni tanıştığım inanların evinde bir kedi görünce onlarla öngüven problemi yaşamam.

    Kedi nankördu, kediden hayır gelmez diyenlere duyurulur. :)
    Saygılarımla

    ReplyDelete
    Replies
    1. ne şahane bir yorum,çok etkileyici:) kesinlikle!
      görgüsüzlüğün tarifinin bu kadar güzelini duymamıştım,artık bolbol kullanacağım izninle,
      sevgiler

      Delete
    2. Merhaba Sul. Az Bey. Bende sizin geçmiş Ramazan Bayramınızı kutlarım. Umarım yeterince tatlı yemişşinizdir. Ben bayramda türkiye' de olamadığımdan baklavasız ilk bayramımdı :)
      Babanızın dediğine sonuna kadar katılıyorum. Çok çok çok doğru bir tespitte bulunmuş. Bende eğer bir ev satın alacaksan önce mahallede sokak hayvanı varmı ve mahalleli onlara karşı nasıl ona bakılması gerektiğini savunanlardanım.
      Hollanda' dan gönül rahatlığıyla ev alabilirsiniz :)
      Doğduğumdan beri kedilerimiz, köpeklerimiz var bugüne kadar gördüğüm tek nankörlük ve sırttan bıçaklama insanlardan geldi. O yüzden bana göre kedi değil insan nankördür..
      Sevgilerimle, mutlu bir yaz dilerim size

      Delete
  4. Bir kedim olsun çok istiyorum umarım benim de olur..
    Hayvan seviyorum demek değil mühim olan onlara sevdiğini hissettirmek ve öyle davranmak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle öyle, seviyorum demekle bitmiyor.. KEdiniz olmasını istiyorsanız hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama facebookta ücretsiz kedi sahiplendiren gruplar var . sokak kedilerinden birini evlat edinip hem kendinizi hemde kediyi mutlu edebilirsiniz linkini buraya paylaşıyorum https://www.facebook.com/Herevebirkedi?fref=ts
      Umarım en kısa zamanda bir kedi evlat edinirsiniz
      Sevgilerimle :)

      Delete
    2. Çok doğru. Önemli olan icraat bencede.
      Eğer kediniz olsun istiyorsanız aslında çok basit. Nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama eminim mahallenizde sokak kedisi vardır. Seçin beğenin alın :) Yada facebookta Her eve bir kedi grubu var orada ücretsiz kedi sahiplendiriyorlar. İsterseniz oraya da bakabilirsiniz.
      Umarım en kısa zamanda bir kedi sahiplenir hem kendinizi hemde onu mutlu edersiniz
      Bol patili bir yaşam dlerim size :)

      Delete
  5. Sana çok sevgiler! :) İnsani duygularımızın daim kalması dileği ile.

    ReplyDelete
  6. hayvan sevgisi eee evet :)) öpüyorum seni :*

    ReplyDelete
  7. hayvanları sevmeyenler ölsün..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayvan kelimesi "hay" kökünden üretilmiş, hay "canlı" "ruh taşıyan" anlamına geliyor.

      Şimdi bir canlıyı sevelim, haksızlık etmiyelim, onların hayat haklarına saygı duyalım, yaşamlarını sürdürmelerine engel teşkil etmiyelim ve hatta onları koruyarak bu yolda yardımcı olalım derken başka bir canlıya "kusurlarından" dolayı "ölüm" dilememiz sizde uçuk bir davranış olmuyor mu?

      Ölüm dilemektense, bu tatlı ve Sadık dostlarımızla yaşadığımız, tecrübe ettiğimiz veya onların bize armağan ettikleri güzel ve sıradışı anılarımızı paylaşmak, yerinde bir tepki sayılmaz mı?

      Kendi adıma bir çok turdaşimizin bu şirinlerin şirinliklerinden habersiz oldukları kanaatindeyim! %90 dikkat çekmeğimiz, tanışmaları için önayak olmamız yeterli olacaktır.

      Not: sizi kırmak gibi bir niyyetim yol, bir şeyleri biliyorum gibi iddiam ise hiç yok, sadece dost sevgisi konu olan bir yerde ölüm dileğiyle karşılaşmak rahatsız edici olduğuna vurgu yapmak istedim.

      Delete
    2. Aslında Narkozun ne anlamda söylediğini anlayabiliriz. Seni sevmeyen ölsün şarkısı geldi aklıma bir anda..

      Delete
  8. Bu sevgiyi küçük yaşta kazandırmak lazım çocuklara... Ve kesinlikle pet shoplarda satış yasaklanmalı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet sokaklarda hala sıkça ''oraya gitte o kedi seni yesin'' yada ''o köpek seni ham yapsın'' gibi aptalca sözlerle çocuklarını korkutan anneler var...
      Çok doğru söylüyorsun. Bir hayvan satılmamalı . Bu bir can satın alınabilecek bir mal değil. Aslında insanlar marka takıntısını bırakıp cins hayvan almak yerin her hayvanın kendine öz bir cinsi ve güzelliği olduğunu idrak edebilecek farkındalık seviyesine ulaşsa sokak hayvanları daha çok evlat edinilse sorun çok azalır

      Delete
  9. Benimde 1.5 yaşında bir kedim var.O kadar güzel ki bir canlıya yaşamak ,bu sevgi küçüklükten verilmeli :) bu arada blogunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim :) Bu arada benim bloğuma da beklerim :D
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    ReplyDelete
  10. Nasıl güzel düşünülmüş :)
    Bu arada çoook geçmiş bayramın kutlu olsun öpüyorum kocamanından :*

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)